Forum Chór polifoniczny SONANTE Strona Główna Chór polifoniczny SONANTE

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wokaliści i wokalistki

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Chór polifoniczny SONANTE Strona Główna -> Śpiewać każdy może ...
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paweł Koszarny




Dołączył: 30 Paź 2006
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bemowo

PostWysłany: Wto 22:34, 28 Lis 2006    Temat postu: Wokaliści i wokalistki

Dorota Jasińska (sopran) - ukończyła Liceum Muzyczne ZPSM im Grażyny Bacewicz w Warszawie w klasie gitary. Studiuje w Akademii w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie na Wydziale Wokalnym w klasie prof. Małgorzaty Marczewskiej. Od 6 roku życia czynnie uczetniczy w koncertach, przedstawieniach teatralnych i artystycznych. Pasjonuje się śpiewem, tańcem, teatrem, książką i filmem. Występuje m.in. w Warszawskim Towarzystwie Muzycznym, w Pałacowych Spotkaniach z Muzyką, Projekcie Nova Hereditas -Edycja 2006, Austriackim Forum Kultury. Podobno uwielbia rysować.

--------------------------------------------------------------------------------------

Małgorzata Godlewska (mezzosopran/alt)- rok IV w klasie prof. Małgorzaty Marczewskiej. 25 maja wystąpiła na koncercie inauguracyjnym V Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Chóralnej im. Feliksa Nowowiejskiego Barczewo 2006. Śpiewała Misę Criollę Ariela Ramireza z Akademickim chórem "Bel Canto" Wyższej Szkoły Informatyki i Ekonomii TWP w Olsztynie zbierając za partię solową doskonałe recenzje (11 chórów z Polski i zagranicy). Występuje w Projekcie Nova Hereditas - Edycja 2006 (sześć koncertów symfonicznych na największych uczelniach w Warszawie).

------------------------------------------------------------------------------------

Zeidler (Zaydler, Zeydler) Józef (ok. 1744-1806), kompozytor, muzyk. Dokładniej daty i miejsca urodzenia oraz pochodzenia nie udało się dotąd ustalić. Wykształcenie muzyczne zdobył najprawdopodobniej uprawiając muzykę u boku wybitniejszych mistrzów oraz przepisując utwory różnych kompozytorów. Ok.1775 przybył do Gostynia, gdzie został członkiem kapeli przy klasztorze Filipinów na Świętej Górze. Korzystał z mieszkania i utrzymania klasztornego. Zmarł 4 IV 1806 w Gostyniu w wieku 62 lat, pochowany został tamże na cmentarzu klasztornym.

Zostawił po sobie znaczną spuściznę kompozytorską, liczącą ponad 30 kompozycji, w tym 7 mszy (m.in. Msza Pastoralna z polskimi motywami kolędowymi), requiem, 5 nieszporów, 11 litanii, 6 motetów, pastorałki. Rękopisy jego utworów pochodzące z lat 1774-94 zachowały się w zbiorach klasztoru w Gostyniu, archiwum parafii farnych w Poznaniu i Grodzisku i katedry w Gnieźnie, a także w archiwum klasztoru jasnogórskiego w Częstochowie. Kompozycje Zeidlera, pisane głównie na zespoły wokalno-instrumentalne w stylu koncertującym, znane były i wykonywane często na przełomie XVIII i XIX wieku przez liczne kapele kościelne w Wielkopolsce. Nieszpory z 1787 (rękopis w Archiwum Archidiecezjalnym w Gnieźnie ) nagrane zostały na płycie w 1966 roku.

Natknąłem się na tę muzykę i bardzo mi się spodobała. Słuchałem cz I Stabat Mater w wyk. chóru KUL-u.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Paweł Koszarny dnia Śro 12:23, 29 Lis 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kinia Sz.




Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 22:25, 09 Mar 2008    Temat postu: Piotr Rafałko

Piotr Rafałko




Absolwent Wydziału Wokalnego Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie w klasie prof. Kazimierza Pustelaka. Swoje umiejętności doskonalił na kursach mistrzowskich u Ernsta Haefligera, Sylvii Geszty czy Mariany Nicolesco.

Koncertował w teatrach operowych w Niemczech, Rumunii i Polsce. Uczestniczył w licznych konkursach i festiwalach (nagroda na II. Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Hariclea Darclée w Braili), współpracował m. in. z Ewą Podleś i Cyprienem Katsarisem. Jest solistą Warszawskiej Opery Kameralnej. altango_rafalko_300.jpg
Laureat konkursów w Dusznikach-Zdroju i Braili (Rumunia)



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kinia Sz. dnia Nie 22:26, 09 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Luzmi




Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy

PostWysłany: Pią 15:24, 11 Lip 2008    Temat postu:



Barbara Żarnowiecka jest absolwentką Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. W latach 1983-1992 śpiewała w Chórze Filharmonii Narodowej, wykonując także niektóre partie solowe (np.: partię sopranową w „Stabat Mater” Karola Szymanowskiego pod batutą Krzysztofa Pendereckiego).
W latach 1992 - 2000, jako solistka Teatru Muzycznego ROMA śpiewała zarówno partie operowe jak i operetkowe (m.in. Mercedes w Carmen G. Bizeta, I i II Dama w Czarodziejskim flecie W. A. Mozarta, Księżną w Ptaszniku z Tyrolu C. Zellera, Saffi w Baronie Cygańskim J. Straussa, czy Opinia Publiczna w Orfeuszu w Piekle J. Offenbacha).
W latach 1998 - 2003 współpracowała z Orkiestrą Koncertową Wojska Polskiego im. Stanisława Moniuszki w Warszawie.
Od marca 2000 r. artystka współpracuje z Operą na Zamku w Szczecinie, od jesienią 2003 r. artystka współpracuje również z Teatrem Muzycznym w Lublinie.




Andrzej Zagdański
Baryton. W 1975 r. złożył egzaminy maturalne i rozpoczął pracę w Państwowym Zespole Ludowym Pieśni i Tańca "Mazowsze" jako chórzysta-tancerz (jednocześnie podejmuje naukę śpiewu solowego w średniej szkole muzycznej). Koncertował z zespołem w ZSRR, Francji, Niemczech, Brazylii, Argentynie. W latach 1977-1979 odbywał służbę wojskową w Centralnym Zespole Artystycznym Wojska Polskiego. Jednocześnie kontynuował naukę śpiewu w średniej szkole muzycznej. W latach 1979-1984 odbywał studia wokalne w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. W tym czasie brał też udział w koncertach w Niemczech, we Włoszech, na Węgrzech i w San Marino.

W 1984 r. rozpoczął pracę jako solista w Teatrze Wielkim w Warszawie. Występował w Niemczech, Belgii, Francji, Holandii, Luksemburgu, Hiszpanii, na Litwie, Białorusi, Ukrainie, w Bułgarii, Grecji, Szwajcarii, Izraelu i w Indiach. Współpracuje z różnymi instytucjami muzycznymi, m.in.: Filharmonią Narodową, Krajowym Biurem Koncertowym, Warszawskim Towarzystwem Muzycznym, Stowarzyszeniem Polskich Artystów Muzyków, Operetką Warszawską, Mazowieckim Towarzystwem Muzycznym, "Pagartem", Filharmonią im. Romualda Traugutta, Filmem Polskim i Stołeczną Estradą. Zajmuje się pisarstwem, pracą dziennikarską, malarstwem, fotografiką, pedagogiką, nagrywa dla radia i telewizji oraz współpracuje z filmem, tworzy scenariusze filmowe i instalacje plastyczne. Posiada w repertuarze pieśni Chopina, Moniuszki, Mozarta, Schuberta, Schumanna, Wolfa, Czyża, Brahmsa i innych.

Wybrany repertuar operowy: Bizet "Carmen" (Morales, Escamillo), Czajkowski "Eugeniusz Oniegin" (Oniegin), Czajkowski "Dama pikowa" (Hrabia Tomski), Gounod "Faust" (Walenty, Wagner), Moniuszko "Halka" (Janusz), Musorgski "Borys Godunow" (Rangoni), Orefice "Chopin" (Elio), Orff "Carmina Burana" (baryton solo), Penderecki "Raj utracony" (Jezus), Ponchielli "Il Lituani" (Arnoldo), Puccini "Cyganeria" (Schaunard), Puccini "Turandot" (Ping), Rossini "Cyrulik Sewilski" (Figaro), Rossini "Włoszka w Algierze" (Taddeo), Verdi "Bal maskowy" (Renato, Silvano), Verdi "Rigoletto" (Marullo, Rigoletto), Verdi "Simon Boccanegra" (Paolo Albiani), Verdi "Trubadur" (Hrabia di Luna).




Małgorzata Pańko
Mezzosopran. Ukończyła warszawską Akademię Muzyczną w klasie Krystyny Szostek-Radkowej, wyróżniona Medalem "Magna Cum Laude" (2003). Laureatka konkursów wokalnych: im. Ady Sari w Nowym Sączu (dwukrotnie), Polskiej Pieśni Artystycznej w Warszawie (I nagroda) i konkursu w Dusznikach Zdroju (I nagroda w kategorii oratoryjno-pieśniarskiej i Grand Prix). Półfinalistka Konkursu im. Monserrat Caballé w Andorze i finalistka konkursu opery kameralnej w Rheinsbergu (Niemcy). Uczestniczyła w kursach mistrzowskich Marjany Lipovsek, Alfreda Burgstallera, Ileany Cotrubas, Denyce Graves, Alberta Zeddy i Claudii Eder.

Śpiewała partię Melo w wykonaniu opery Haendla "Sosarme" na estradzie koncertowej macierzystej uczelni, była Olgą w "Eugeniuszu Onieginie" Czajkowskiego w wykonaniu studentów Akademii Muzycznej na scenie kameralnej naszego teatru i Damą III w "Czarodziejskim flecie" Mozarta w Rheinsbergu. Występuje również w repertuarze oratoryjno-kantatowym (m.in. msze Mozarta, Rossiniego, "IX Symfonia" Beethovena, „Requiem" Mozarta i Verdiego, „Stabat Mater" Pergolesiego, Vivaldiego, Dvořáka, Szymanowskiego, śpiewała również partię solową w „Aleksandrze Newskim" Prokofiewa), kameralnym i pieśniarskim (m.in. utwory Chopina, Karłowicza, Liszta, Szymanowskiego, Bairda, Rachmaninowa, R. Straussa, Mahlera, Szostakowicza, Weberna).

Śpiewała w Filharmonii Narodowej w "Requiem" Verdiego, a także na innych estradach filharmonicznych w kraju i za granicą (Austria, Czechy, Niemcy, Słowacja, Korea Płn.). Z Filharmonią Łódzką odbyła tournée po Francji (2000). Współpracuje też z warszawską Filharmonią im. Romualda Traugutta oraz z orkiestrami Filharmonii Białostockiej, Pomorskiej w Bydgoszczy, Kaliskiej, Krakowskiej, Zabrzańskiej jak również z Polską Orkiestrą Radiową, orkiestrą Sinfonia Viva i Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej. Występowała na festiwalach w Świnoujściu, Warszawie i Dusznikach Zdroju, a także w Czechach i na Słowacji. Uczestniczyła w obchodach 50-lecia Międzynarodowego Towarzystwa Chopinowskiego w Wiedniu. Ma w repertuarze pieśni współczesnych kompozytorów polskich. W 2006 r. śpiewała partię Old Lady w koncertowym wykonaniu „Kandyda" Bernsteina, które odbyło się w Dużej Auli Politechniki Warszawskiej.

Na scenie Opery Narodowej występuje w partii Poliny w "Damie Pikowej" Czajkowskiego (2004), Madelon w "Andrea Chenier" Giordano (2005), Margaret w "Wozzecku" Berga (2006) i III Damy w "Czarodziejskim flecie" Mozarta (2006) oraz w spektaklu „W krainie czarodziejskiego fletu” (2007). Wykonała także partię Zosi w "Zabobonie, czyli Krakowiakach i góralach" Kurpińskiego (2007) i Ciotki Pelagii w „Magicznym Doremiku” Ptaszyńskiej (2008).



Rafał Bartmiński
Tenor. Ukończył katowicką Akademię Muzyczną w klasie Eugeniusza Sąsiadka. Uczestniczył też w kursach mistrzowskich Heleny Łazarskiej, Christiana Elsnera, Ralfa Döringa i Ryszarda Karczykowskiego. Jest laureatem Konkursu Wokalnego im. Ady Sari w Nowym Sączu, a w 2001 roku został uznany za najbardziej obiecującego polskiego tenora podczas Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. St. Moniuszki w Warszawie (nagroda pozaregulaminowa). W szóstej edycji tego konkursu otrzymał II nagrodę w kategorii głosów męskich oraz nagrody specjalne (2007).

Działalność koncertową artysta rozpoczął już w czasie studiów biorąc udział w wykonaniach dzieł oratoryjnych Bacha, Beethovena, Haendla i Mozarta na różnych polskich estradach filharmonicznych. Uczestniczył w koncercie noworocznym w Paryżu oraz w koncercie inaugurującym Festiwal Muzyki Sakralnej w Pizie.

Po studiach związał się z Warszawską Operą Kameralną, gdzie debiutował jako Leński w "Eugeniuszu Onieginie" Czajkowskiego. Ma również w repertuarze partie Tamina w "Czarodziejskim flecie" i Don Ottavia w "Don Giovannim" Mozarta oraz Nemorina w "Napoju miłosnym" Donizettiego. Rolą Don Luigina w "Podróży do Reims" Rossiniego zadebiutował na scenie Teatru Wielkiego - Opery Narodowej. Występuje tu jako Byczysław w "Królu Ubu" Krzysztofa Pendereckiego, Czaplicki w "Damie pikowej" Czajkowskiego, Posłaniec w "Aidzie" Verdiego, Tambourmajor w "Wozzecku" Berga, Parpignol w "La Bohème" Pucciniego, Szalona w "Curlew River" Brittena, Tamino w spektaklu „W krainie czarodziejskiego fletu” Mozarta i Norman w "Łucji z Lammermooru" Donizettiego.


Tomasz Piętak (baryton)
Urodził się w 1980 r. w Skarżysku-Kamiennej. Ukończył Państwową Szkołę Muzyczną I-go st. im. Z. Noskowskiego w Skarżysku-Kamiennej w klasie fortepianu Barbary Wierzbowicz. Jest absolwentem Państwowej Szkoły Muzycznej II-go st.im. O. Kolberga w Radomiu w klasie organów Roberta Pluty (2000 r.). Otrzymał dyplomy ukończenia Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie w klasie organów prof. Joachima Grubicha (2005 r.) oraz w klasie śpiewu solowego prof. Jerzego Artysza (2006 r.).Jako solista zadebiutował w Sali Kongresowej w roku 2002 , śpiewając pod dyrekcją José Cury z towarzyszeniem Sinfonii Varsovii. Współpracuje z Warszawskim Chórem Chłopięcymi Męskim działającym przy Akademii Muzycznej w Warszawie,z którym koncertował w Polsce , Norwegii i Niemczech.Ma w swoim repertuarze liczne pieśni, m.in. R. Schumanna, F. Schuberta, G. Mahlera, St. Moniuszki, J.Rheinberghera, a także utwory oratoryjno-kantatowe J.S.Bacha, W.A.Mozarta, J.Haydna, C.Saint-Saensa, G.Fauré. Z równym powodzeniem wykonuje muzykę współczesną i musicalową.Od 2006 r. jest solistą Warszawskiej Opery Kameralnej, gdzie zadebiutował kreując rolę Ryszarda w operze K.Kurpińskiego Henryk VI na Łowach . Od 2005 r. pełni funkcję organisty w Kościele Akademickim p.w. św. Anny w Warszawie.





Bogusław Bidziński należy do grona najbardziej obiecujących śpiewaków polskich młodego pokolenia. Edukację muzyczną rozpoczął od nauki gry na akordeonie, a następnie fagocie. Po ukończeniu szkoły średniej kontynuował naukę jako adept w Państwowym Zespole Pieśni i Tańca "Śląsk".

Jest absolwentem Wydziału Wokalnego Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie, w klasie profesora Kazimierza Pustelaka. W trakcie 6-letnich studiów, oraz podczas późniejszego pobytu w Opernstudio Zurich, doskonalił swoje umiejętności u tak wybitnych artystów i pedagogów jak: Silvana Bazzoni, Ryszard Karczykowski Christa Ludwig, Elisabeth Schwarzkopf, Claudia Eder, Renata Scotto, Rolff Sartorius, Samuel Ramey.

Do ważnych dowiadczeń w karierze młodego artysty należą triumfy i nagrody na krajowych i międzynarodowych konkursach wokalnych, m. in. "Ada Sari" w Nowym Sączu (1999), "Hariclea Darclee" w Braila (Rumunia, 1999), "Maria Caniglia" w Sulmonie (Włochy, 1999), "Operalia - Placido Domingo" w Los Angeles (USA, 2000). W 1998 Bogusław Bidziński zadebiutował na scenie Opery na zamku w Szczecinie w tytułowej roli "Hrabiego Luxemburga" F. Lehara. Występował w spektaklach i koncertach w Operze Poznańskiej, Filharmonii Jeleniogórskiej oraz Świętokrzyskiej, Filharmonii im. R. Traugutta w Warszawie, a w latach 1998 - 1999 współpracował z Estradą Kameralną Filharmonii Narodowej w Warszawie. W 1999 roku swoimi występami na Festiwalu Kammeroper Schloss Rheinsberg, gdzie wcielił się w postać Fausta w projekcie-collage'u "Meine Ruhe ist hin...", zwrócił na siebie uwagę krytyków i impresariów, co zaowocowało wieloma propozycjami współpracy. W grudniu tego samego roku wystąpił w światowej prapremierze opery S. Matthusa "Kronprinz Friedrich" w reżyserii Gotza Friedricha, pod kierownictwem muzycznym Rolfa Reutera (koprodukcja Deutsche Oper i Komische Oper w Berlinie), z którą pół roku później artysta odbył tournee po Niemczech - między innymi: Berlin, Bayreuth, a także występ na Expo 2000 w Hannowerze. Mimo tak napiętych planów koncertowych, w tym samym roku, Bogusław zdobył dyplom na studiach w Warszawie. Chwilę później powrócił na letnią scenę Festiwalu w Rheinsberg, gdzie odniósł znaczący sukces jako Hrabia Almaviva w premierze "Cyrulika Sewilskiego" G. Rossiniego, również pod kierownictwem muzycznym Rolfa Reutera.

Przełomem w karierze tego młodego, zdolnego śpiewaka, było przyjęcie go we wrześniu 2000 do Opernstudio Zurich w Szwajcarii, gdzie dano mu szansę dalszego rozwijania talentu muzycznego. Wystąpił tam w licznych koncertach i spektaklach u boku wielkich dyrygentów m.in.: Nikolaus Harnoncourt, Nello Santi, Maurizio Arena, Stefano Ranzani i Ralf Weikert. Po udanym debiucie w projektach Opernstudio na scenie kameralnej Opernhaus Zurich, w roli Florindo w "Le donne curiose" E. Wolfa Ferrari'ego, oraz jako Lamberto w tytułowej roli "Maestro di musica" G. B. Pergolesi'ego, od sezonu 2001/2002, zaangażowany został jako solista Opernhaus Zurich w Szwajcarii. 12 maja Bogusław Bidziński wystąpi w Studiu im. Witolda Lutosławskiego na koncercie poświęconym Kiepurze, a tydzień później - 19 maja usłyszymy go w partii Leńskiego w operze "Oniegin" w Teatrze Wielkim w Warszawie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Luzmi dnia Pią 15:36, 11 Lip 2008, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaRa>>




Dołączył: 07 Mar 2008
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: gdzieś z Polski...

PostWysłany: Śro 20:16, 08 Paź 2008    Temat postu:

Małgorzata Walewska (ur. 5 lipca 1965 w Warszawie) – śpiewaczka, mezzosopranistka.

W 1994 r. ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Warszawie, zdobywając już w trakcie studiów pierwsze nagrody na międzynarodowych konkursach, między innymi we Wrocławiu i Las Palmas. W 1991 r. rozpoczęła współpracę z Teatrem Wielkim w Warszawie. W latach 1996-1998 występowała na deskach Wiedeńskiej Staatsoper, gdzie śpiewała u boku takich artystów jak: Luciano Pavarotti, Placido Domingo, Simon Estes, Luis Lima, Bernhard Weikl, Thomas Hampson, Edita Gruberová. Ma na koncie występy w wielu teatrach operowych Europy i Stanów Zjednoczonych, oraz udziały w licznych festiwalach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Chór polifoniczny SONANTE Strona Główna -> Śpiewać każdy może ... Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin